sâmbătă, 25 august 2012

Parfumul cărților

”Carte frumoasă, cinste cui te-a scris
Încet gândită, gingaş cumpănită;
Eşti ca o floare, anume înflorită
Mâinilor mele, care te-au deschis.
Tudor Arghezi

“Unii consideră că Paradisul este o grădină, alții și-l imaginează un palat,
 eu l-am imaginat întotdeauna ca o bibliotecă.”
Jorge Luis Borges


             De mică am îndrăgit cărțile... Cu ajutorul lor am descoperit frumusețea vieții. Ele mi-au fost și îmi sunt izvor de cunoaștere și înțelepciune.
             Cartea îmi este prieten de nădejde.… Îmi este alături la bine și la greu... Cartea îmi umple sufletul cu sensibilitate și frumusețe...
             M-am împrietenit întotdeauna cu eroii  din cărțile citite 
și am călătorit alături de ei în lumea mea imaginară...

                                                             
             Datorită doamnei mele învățătoare care mi-a insuflat plăcerea de a scrie și care m-a încurajat mereu să mă împrietenesc cu cuvintele, 
am scris și eu două cărți:  Aventurile lui Kim  și  Suflet de creion
Au mai fost câteva tentative care au rămas însă doar manuscrise… 
Cine știe?... Poate vor deveni cândva cărți…
             Redau mai jos un fragment din cuvântul rostit de mine
 la  lansarea cărții mele, "Suflet de creion".
            Te invit, dragă cititorule, într-o minunată călătorie alături de Sonia și noul ei prieten, un creion cu puteri magice. 
E o călătorie plină de aventuri, 
pe cât de interesantă pe atât de misterioasă.
            Am împletit în paginile cărții realitatea cu ficțiunea, personajele mele fiind când oamenii de lângă noi, 
când alții de la mii de ani distanță.
            Alături de eroii mei, vei descoperi mistere uitate, 

vei admira minunile naturii, te vei îngrozi de răzbunarea ei, 
vei descifra ecoul peșterilor, 
te vei bucura de căldura verii și de mângâierea valurilor mării, 
vei vedea că în momentele cele mai grele, 
oamenii nu uită să fie oameni 
și că se pot face multe sacrificii pentru zâmbetul unui copil.
           Și dacă te-am făcut cât de cât curios, 
ia cartea și gustă și tu povestea mea!...
           Am ilustrat-o cu desene făcute de mine și cu câteva fotografii 

din arhiva familiei mele.”


Cartea mea -  aici îmi păstrez visele și amintirile….
                Banii proveniți din vânzarea cărților au fost folosiți pentru ajutorarea copiilor 
din orașul meu afectați de inundațiile catastrofale din iunie 2010 
despre care puteți citi  aici,  aici, aici, și  aici  
cât și pentru ajutorarea unor copii bolnăviori
Am reînvățat astfel bucuria de a dărui.

                Îmi place mirosul cărților, fie cartea-manuscris, fie cartea proaspăt ieșită de sub tipar pe care cerneala de-abia s-a uscat 
sau cartea din raftul vreunei biblioteci… 
           Mai nou am descoperit însă că sunt alergică la mirosul de vechi. :(  Îi compătimesc pe cei ce și-au ales meseria de mirositor de cărți vechi.:)

                 Fiecare carte are mirosul ei unic… 
                 Am citit că mirosul cărților diferă 
și datorită lemnului din care e făcută hârtia… 
Pentru că da,  CARTEA are miros de PĂDURE… 

                  În carte rămân imprimate și mirosurile din spațiile unde au fost păstrate și mirosurile celor ce au folosit cartea pentru a usca în ea flori sau frunze sau pentru a păstra în ea fotografii sau scrisori.
 Și, bineînțeles, se imprimă și mirosurile celor ce au citit cartea…

             Pentru mine, CARTEA, în orice stadiu ar fi, 
             are miros de ÎNȚELEPCIUNE…


Postarea este înscrisă în cadrul Clubului Poveștii Parfumate
pe blogul doamnei Mirela Pete. 
Veți găsi acolo nenumărate alte miresme plăcute ale cărților...
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

VĂ  DORESC  UN  WEEKEND  
CU  MIRESME  PLĂCUTE  DE  ÎNȚELEPCIUNE!

18 gânduri...:

pandhora spunea...

"cartea are miros de padure"...excelenta fraza Sara!
nu stiam ca ai carti publicate...nu-mi ramane decat sa admir si sa respect determinarea cu care muncesti...felicitari draga Sara pentru ceea ce esti dar mai ales pentru ceea ce te pregatesti sa fii! :)

copilarim spunea...

Sara esti minunata:)!

Mirela spunea...

Dragă Sara, te felicit pentru Cartea ta și scopul nobil pentru care a fost creată. Suflet mare într-un copil încă mic, să ai parte de fericire!
Și e îl ador pe Borges!
Și cred că Paradisul e un palat cu o grădină de trandafiri, care se vede din fiecare cameră, și fiecare cameră are o bibliotecă bogată, plină cu volume minunate! Și uite-așa le îmbinăm pe cele trei, cadrul asigurând lectura plăcută.
Și eu asociez cartea cu trandafirul. Când vei reveni din vacanță, vei regăsi în povestea mea acest lucru.
Îți doresc vacanță superbă în continuare!

Grişka spunea...

Miao, ai scris şi ai publicat cărţi - ce mă bucur! :)
La cât mai multe, dragă Sara!

Unknown spunea...

Stiam ca esti sensibila si delicata, dar ca în fetita mica exista asa un suflet mare, parca acum îmi este mult mai clar! Induiosatoare povestea ta, a parfumului de carte!
Sa ai noroc sa fii înconjurata de oameni care stiu sa te respecte si aprecieze adevarata ta valoare!
Sa ai o vacanta vesela, Sara draga! O meriti din plin!

Nicol spunea...

Felicitari Sara! Nu numai pentru cartile pe care le-ai scris si publicat ci si pentru gestul tau frumos!

Silving spunea...

Foarte frumos ai scris, mi-a placut mult!

Diana spunea...

Minunatii, minunatii! Doar minunatii aflu pe blogul tau! :)

Sara, fie ca pasiunea pentru scris - pentru a oferi si altora din bogatia sufletului tau - sa nu se stinga vreodata! De fapt, pasiunea nu se va stinge! Dar, fie sa gasesti mereu timp pentru a scrie. Si, indiferent unde drumul vietii te va purta, de la "Aventurile lui Kim" sa cititm, la un moment dat si... "Aventurile Sarei"! :)

Viata fericita, Sara! Sanatate si tie si parintilor tai si tuturor celor care te sustin si te incurajeaza!

Roxana, prietena copiilor din Fundeni spunea...

Draga Sara, descopar in tine un copil minunat...minunat! esti un exemplu pentru oamenii mari, care cam uita de cei de langa ei; felicitari fetita frumoasa si luminoasa!

Personale spunea...

Cartile au miros de parfum atunci cand creioanele au suflet
Succes

Anonim spunea...

Felicitari pentru cartea ta si nobilul tau scop!
O înbratisare si o duminica frumoasa!

OchiiVerzi spunea...

Felicitari pentru carte si se stie, a putea scrie o carte nu-i lucru mic, mai ales cand vorbim de carti ce pastreaza in ele parfumul copilariei, a lucrurilor magice. Pozele sunt pe masura frumoasei postari, completand totul intr-un mod unic, aparte.

Iti urez o zi frumoasa si la cat mai multe carti!

lili3d spunea...

Spun şi eu că eşti un copil minunat, cu suflet nobil. Te felicit şi îţi doresc împlinirea visurilor tale. E foarte frumos şi ce ai scris aici.

Unknown spunea...

Draga Sara, nu m-am indoit nicio clipa ca in tine este o mica scriitoare.
Felicitari pentru cartile publicate, si la cat mai multe!
Postarea de azi este exceptionala, trebuie sa-ti spun ca te urmaresc si observ cum te maturizezi cu fiecare postare parca.
Da, cartile miros a intelepciune. Ai mare dreptate. O seara buna!

Zamfir spunea...

Parfumul cartilor reale nu poate fi egalat de cel al cartilor virtuale.

Liliana spunea...

In primul rand felicitari pentru cartile tale! Stiam ca esti un copil deosebit, iar postarea despre carti imi confirma pentru a nu stiu cata oara acest lucru. Ai scris cu sensibilitate si matirutate... Carti cu parfum de intelepciune si de padure... Cat de adevarat...
Sarut fruntea ta de copil istet! :)

Lorena spunea...

Obsolu superbe mi se par aceste carti, arta pura si ingionizitate imi exprima acestea!

Sara spunea...

Îmi cer scuze că răspund atât de târziu...
Vacanța și plimbările-s de vină... :)
Vă mulțumesc pentru cuvintele frumoase!
Să aveți o săptămână plină de miros de pădure și înțelepciune!:)

Trimiteți un comentariu

Gânduri bune dacă aveți pentru mine...
Vă mulțumesc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...